Op een ander spoor gezet

Na een enerverende, volle week met veel te veel computeruren was het vandaag heerlijk om een lange wandeling te kunnen maken. Weer was het een prachtige zaterdag. De dag was weliswaar grijs en kil begonnen, maar naarmate de dag vorderde won de zon steeds meer terrein en uiteindelijk toverde ze een stralend blauwe hemel tevoorschijn en zette ze ons voetpad in een ander licht.

Óns voetpad? Ja – want ik nodigde mijn vader uit om mee te gaan lopen; hij wandelt ook graag en zo konden we even bijpraten. Van te voren had ik bedacht om mijn gebruikelijke grote ronde Woubrugge - Heijmanswetering te gaan lopen, met een extra lus om aan de 10 kilometer te komen. Maar pappa wist een veel mooiere route door Woubrugge en zo zette hij me onverwacht letterlijk op een ander spoor.

Soms overkomt je dat op een figuurlijke manier. Je zit ergens mee, of blijft een beetje doormodderen op een gebruikelijke vertrouwde weg, en dan komt er plotseling uit onverwachte hoek ander licht op de zaak. Een opmerking van iemand, een zin in een boek of artikel, een lied… Er is soms maar weinig voor nodig om je op een ander spoor te zetten. In mijn geval was het afgelopen week een mailtje dat me nieuwe energie en enthousiasme gaf, en een ander licht wierp op de zaken waar ik mee bezig was. Wat heerlijk is het dan om een nieuw spoor te kunnen volgen.

Tijdens de wandeling van vandaag liep het ‘nieuwe’ spoor langs veel water. Eerst via de oostkant de wijk uit richting de Heijmanswetering die we volgden tot de Wijde Aa – twee weken geleden stond ik daar nog op het ijs! Via de Oudelandsdijk en de Leidse Slootweg terug naar het dorp Woubrugge. Langs het gebouw van de brandweer de De Graaflaan op richting de Vrouwgeestweg, waar we weer langs de Heimanswetering kwamen te lopen – aan de andere kant dit keer. Via de ’s Molenaarsbrug een stuk langs de Oude Rijn en uiteindelijk door de Groenoord de Oude Ambachtenwijk weer in. Dat alles onder een stralende voorjaarszon en onderwijl kletsend met pappa.

Haast ongemerkt bleek er bij thuiskomst 12.43 kilometer op de teller te staan. En dat ‘zomaar’, door dat onverwachte andere spoor….



Je kunt mij sponsoren voor deze wandeltocht voor Moldavië via dit formulier.

Reacties

  1. Ik wil de heer Dalton bedanken voor het feit dat hij me een lening heeft gegeven. ik ben verschillende keren opgelicht in een poging om een ​​lening te krijgen totdat ik dalton bedoelde die me een lening gaf ter waarde van 43000 euro. als je vandaag een echte geldschieter nodig hebt, neem dan contact op met Dalton en voorkom dat je wordt opgelicht e-mail: diamondloans24@yahoo.com whatsapp +16613814014

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede dag, ik ben nu super blij omdat ik zojuist mijn lening van € 69.000 heb ontvangen van dit goede bedrijf - LAPO. Doe er goed aan om contact met hen op te nemen als u een snelle lening nodig heeft. Neem nu contact met hen op via deze e-mail: (lapofunding960@gmail.com) of WhatsApp: +447883183014

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

In Nederland is overal water

Van schaatskoorts naar lentekriebels